pondelok 2. mája 2016

Čo so sebou na hudboný festival // leto 2016

Minulé leto som bola na troch festivaloch a chcela by som sa s vami podeliť o pár tipov ako ich prežiť v čo najväčšom pohodlí. 

1. Stan, karimatku a pohodlný spacák
Ak stan doma nemáte môžete si buď požičať od kamarátov alebo kúpiť vlastný. Kvalitné stany predávajú v športových obchodoch, ale lacnejšie tenké stany zoženiete aj v obchodoch ako Carefour, Kaufland či príležitostne v Tchibe alebo Lidli. U stanu je podstatné, aby mal dosť veľký otvor na vetranie keďže v lete sa vzduch vnútri poriadne vyhreje. Takisto by mal byt nepremokavý, pretože sa môže stať, že vás zastihne letná búrka a nechcete aby sa vám zničili veci vnútri. 
Najlepšie je vyskúšať si stavanie stanu pred festivalom doma, aby ste sa nezdržiavali na festivalu tým, že neviete kam aká časť patrí.
Pred stavaním stanu nezabudnite miesto kde bude stáť zbaviť kameňov a iných tvrdých predmetov. 
Keďže zem bude vždy trochu nepohodlná, vysteľte si stan karimatkou a mäkkým spacákom. Ja si nosievam na spanie aj malý vankúšik. 




2. Slnečné okuliare, niečo na hlavu a vejár a opaľovací krém 
Nie je nič horšie ako na festivale dostať úpal. Preto odporúčam okrem dodržiavania pitného režimu (áno, áno k festivalom patrí alkohol, ale netreba zabúdať na dostatok čistej vody) dávať si pozor na to koľko času počas dňa strávite na slnku, aby ste si večer mohli v pohode užívať hudbu.

3. Osobná hygiena
Mnohí ľudí tvrdia, že hygiena a festivaly sa vylučujú. Ja sa však necítim komfortne keď nie som čistá. 
Uterák, sprchový gél, dezodorant a zubná kefka sú pre mňa základ. Aby som sa vyhla chorobám, nosila som aj antibakteriálny gél na ruky, pretože záchody na festivaloch nie sú najčistejšie miesto a umyť si ruky bez mydla mi nestačí. 

4. Správne oblečenie 
Aby som toho nemala príliš veľa, na festival si beriem 3 tielka alebo tričká s krátkym rukávom podľa počasia, jedny krátke, jedny dlhé nohavice, mikinu a niečo na spanie. Outfity vyberám pohodlné a praktické. Pri ich výbere si treba dopredu pozrieť počasie, ale treba rátať aj s neočakávanými letnými búrkami.
Pri šperkoch a slnečných okuliaroch si treba dávať pozor kam v stane ich dávate aby sa vám nezničili.

5. Niečo na odpudenie hmyzu 
Nie len k festivalom, ale celkovo k letu neodmysliteľne patria otravné komáre. Taktiež aj v tráve pod stanom sa môžu skrývať kliešte takže repelent tiež patrí k mojej povinnej výbave. 

6. Malá kabelka na mobil, peniaze a doklady
Tieto tri veci treba vždy nosiť pri sebe a dávať si na ne pozor. Ideálna je mála crossbody kabelka alebo ľadvinka.


1 komentár:

  1. Namiesto karimatky nosím nafukovaciu posteľ. Ale vejár a nejaký sprej na odpodzovanie hmyzu nemôžem na budúce zabudnúť. Hlavne chrústy sú smrrrť! :D Super článok!

    OdpovedaťOdstrániť